ماجرای تلخ زوج جوان مشهدی که طعمه شیادان اینترنتی در اصفهان شدند گوشی هوشمند، عامل پنهان در تأخیر گفتار کودکان دستگیری قاتل پل غدیر شیراز در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیری زن و شوهر سارق در بهارستان آیا مصرف زیاد آب کبد را چرب می‌کند؟ جان باختن راکب موتورسیکلت بر اثر برخورد با کامیون تداوم مهاجرت پزشکان برای نظام سلامت مشکل ساز خواهد شد نگین سبز رامسر به ثبت ملی رسید دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان هزینه برداشت نقشه تصاحب ملک میلیاردی در طرقبه شاندیز با ورود پلیس نقش بر آب شد حوادث رانندگی؛ عامل اصلی مرگ‌های غیر طبیعی در کشور ۲۱کشته و ۲۶ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا در استان فارس (۲۸ تیر ۱۴۰۴) مسافت و زمان سفر از مرز‌های ایران به نجف و کربلا حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از فردا (یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۴۰۴) واریز می‌شود آتش سوزی پالایشگاه آبادان مهار شد | نشت پمپ علت وقوع این حادثه بود (۲۸ تیر ۱۴۰۴) وقوع آتش سوزی در واحد ۷۰ پالایشگاه آبادان | عملیات اطفا در حال انجام است + فیلم (۲۸ تیر ۱۴۰۴) برگزاری رایگان کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان دهک‌های پایین در روستاها صدور سند تک‌برگ کاروانسرای مشهد میقان (۲۸ تیر ۱۴۰۴) آخرین اخبار از پرونده قتل «امیرمحمد خالقی» فرصت‌های اقتصادی حاصل از میوه‌های فصلی | فکر زمستون تو جیک جیک تابستون چرا نسل زِد (Z) علاقه‌ای به سلام‌کردن موقع شروع صحبت با تلفن ندارند؟ کاهش چشمگیر خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف منظم گردو هشدار وزارت بهداشت درباره پشه آئدس دستورالعمل نظارت بهداشت محیط در محرم و صفر ۱۴۰۴ ابلاغ شد هشدار به مراکز همسریابی: در صورت ورود به حیطه صیغه‌یابی و چندهمسری، مجوزتان باطل می‌شود تاکسی حرارتی! جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیارد ریالی به کشور برگردانده شد صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی طوفان گردوخاک (۲۸ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

چه کسانی بیمه ندارند؟ | نیمی از بیمه‌شدگان از بیمه‌ها ناراضی‌اند

  • کد خبر: ۱۰۶۳۶۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
چه کسانی بیمه ندارند؟ | نیمی از بیمه‌شدگان از بیمه‌ها ناراضی‌اند
عملکرد شرکت‌های بیمه باعث نارضایتی مردم شده است. در ادامه آمار‌های عجیبی از پوشش و میزان نارضایتی شرکت‌های بیمه را مشاهده خواهید کرد که قابل تامل است و زنگ هشداری برای شرکت‌های بیمه به حساب می‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در بازه زمانی ۲۷ تا ۳۱ فروردین امسال انجام شد و پاسخ‌های ۱۵۹۱ فرد بالای ۱۸ سال در شهرها و روستاهای کشور به سوالات تلفنی اخذ شده است.

نیمی از بیمه‌شدگان از بیمه‌ها ناراضی‌اند

یک سوال مهم این نظرسنجی درباره میزان رضایت مردم از بیمه‌ها بوده که پاسخ‌های آن قابل توجه است:۷/۲۸درصد به میزان خیلی کم،۸/۲۲درصد کم،۳/۱۴درصد متوسط، ۲۳ درصد زیاد و۳/۸ درصد خیلی زیاد.

به استناد این نظرسنجی، رضایت ۵۱٫۵ درصد مردم از بیمه‌ها در حد «خیلی کم» و «کم» است که به نوعی اعلام نارضایتی است.

چه کسانی بیمه ندارند؟

همچنین از مردم سوال شده: «شما تحت پوشش چه بیمه‌ای هستید؟»، و پاسخ ها این گونه بوده است:۷/۵۰درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی،۸/۹درصد بیمه روستایی و عشایری،۸/۷درصد بیمه خدمات درمانی،۲/۷درصد بیمه سلامت،۴/۳درصد بیمه نیروهای مسلح و۹/۲درصد سایر موارد (رانندگان، بانک‌ها، صدا و سیما و …).

نکته مهم این که ۶/۱۷درصد از مخاطبان این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

گلایه‌مندان بیمه درمان تامین اجتماعی بسیارند

سازمان تامین اجتماعی با پوشش بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده اصلی و تبعی، بزرگ ترین سازمان بیمه ای کشور است و مهم است که بدانیم نظر افراد تحت پوشش این بیمه درباره پوشش خدمات درمانی آن چیست؟

برایند پاسخ شرکت کنندگان به این سوال، این است:۷/۲۸ درصد به میزان خیلی کم، ۶/۲۳درصد کم،۲/۱۵ درصد متوسط،۷/۲۳درصد زیاد و۶/۶درصد خیلی زیاد.

با این حساب ۵۲ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات درمانی این بیمه گلایه مندند و رضایت ندارند.

عملکرد نسبتا خوب بیمه‌های تکمیلی

درباره بیمه تکمیلی هم، فقط۸/۲۸درصد پاسخ گویان اعلام کرده اند که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و در مقابل۱/۵۲درصد گفته اند بیمه تکمیلی ندارند.

ضمن آن که فراموش نکنیم، ۱۷٫۶ درصد هم تحت پوشش هیچ بیمه پایه ای نبوده اند، چه برسد به بیمه تکمیلی.

البته بررسی میزان رضایت‌مندی از بیمه‌های تکمیلی حدود ۶۰ درصد است: ۴/۱۲درصد رضایت خیلی زیاد،۱/۲۹درصد زیاد، ۳/۱۹درصد متوسط،۶/۱۷درصد کم و۷/۱۴درصد رضایت خیلی کم؛ که البته حتما گروه‌هایی مانند فرهنگیان بازنشسته که از بیمه تکمیلی وزارت آموزش و پرورش گلایه های زیادی دارند جزو گلایه مندان هستند.

یک هشدار جدی

یک سوال مهم دیگر این نظرسنجی این بوده است که «آیا شما در خانواده بیماری دارید که دایما به خدمات درمانی نیاز داشته باشد؟» که ۳۸٫۷ درصد مردم به این سوال پاسخ مثبت داده‌اند.

نگران کننده این که از این ۳۸٫۷ درصد، ۱۶٫۸ درصدشان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و ۷۰٫۵ درصدشان هم بیمه تکمیلی ندارند. این یعنی ۸۶ درصد خانواده‌های دارای افراد بیمار، از خدمات بیمه تکمیلی محروم‌اند و هزینه‌های سنگین درمان روی دوش خودشان است.

این آمارها، اهمیت اقدام دولت و مجلس برای گسترش سطح پوشش بیمه در جامعه و نظارت بر کیفیت خدمات بیمه‌ها را دو چندان می‌کند؛ موضوعی که تصویب قوانین مرتبط با آن گام اولی است که برداشته شده اما گام های بعدی را که اجرا و نظارت است نباید فراموش کرد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->